Regulamin korzystania przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. bł. Edmunda Bojanowskiego
w Woli Rzędzińskiej ze zdalnej platformy Office 365
- Uczniowie mogą korzystać z platformy Microsoft Office 365 tylko i wyłącznie w celach edukacyjnych i za zgodą nauczycieli.
- Uczniom nie zezwala się na zakładanie własnych (prywatnych) zespołów/grup. Założycielem i moderatorem zespołu/grupy jest wyłącznie nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 2 w Woli Rzędzińskiej.
- Na dysku wirtualnym One Drive uczniom nie wolno przechowywać własnych (prywatnych) plików, a jedynie te, które tworzą na potrzeby oraz w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych.
- Uczeń może korzystać z poczty e – mail na platformie zdalnej (program Outlook) tylko w celach edukacyjnych.
- Podczas lekcji zdalnych (wideokonferencji) uczniowie zachowują się kulturalnie, nie przeszkadzają innym uczniom oraz nauczycielom
w prowadzeniu zajęć. - Niedozwolone jest pisanie przez uczniów komentarzy nie mających związku z prowadzonymi zajęciami. Czaty są wykorzystywane tylko za zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia.
- Niedopuszczalne jest nagrywanie przez ucznia jakichkolwiek zajęć i lekcji zdalnych prowadzonych przez nauczycieli na platformie Office 365 oraz wykonywanie zdjęć zajęć i lekcji online bez uprzedniej zgody nauczyciela.
- Chwilowe opuszczenie zajęć/lekcji zdalnej powinno być zgłoszone nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
- Do zajęć zdalnych należy wcześniej przygotować niezbędne materiały, jak podręcznik, zeszyt, itp.
- Wszystkie pliki przechowywane na dysku wirtualnym i udostępniane nauczycielom powinny być kodowane (sposób kodowania taki, jak podczas lekcji informatyki, czyli kl?_nrzdziennika_nazwa).
- Za podejmowane przez uczniów, poza wyznaczonymi przez nauczycieli zadaniami w ramach zajęć edukacyjnych, działania na platformie Office 365, odpowiedzialność ponoszą wyłącznie rodzice/opiekunowie uczniów.
- Zabrania się udostępniania hasła do konta osobom postronnym.
- Obowiązkiem ucznia jest uruchamianie (włączanie) kamery i mikrofonu podczas zajęć/lekcji zdalnych.
W sytuacji problemów technicznych związanych z nieprawidłowym działaniem kamery i/lub mikrofonu rodzic/prawny opiekun ma obowiązek poinformować nauczyciela o tym fakcie.
- Obowiązkiem rodzica/prawnego opiekuna jest poinformowanie wychowawcy danej klasy o problemach technicznych (informatycznych) uniemożliwiających uczniowi udział w zajęciach/lekcjach online.
Obowiązkiem ucznia jest stosowanie się do Statutu Szkoły, Regulaminu Szkoły oraz Regulaminu Platformy Zdalnej Microsoft Office 365 podczas korzystania z platformy.
INFORMACJA DLA UCZNIÓW
PLATFORMA ZDALNA OFFICE 365
Instrukcja dotyczy pierwszego uruchamiania wideokonferencji z nauczycielem.
Dany nauczyciel wyśle informację kiedy taka konferencja się odbędzie.
URUCHOMIENIE WIDEOKONFERENCJI z programem Teams
- Zalogować się do platformy Office 365 https://portal.office.com
3. W następnym oknie kliknij pod obrazkiem Zamiast tego użyj aplikacji internetowej
4. Po otwarciu okna programu TEAMS po lewej stronie w pionowym oknie kliknąć Zespoły.
5. Kliknąć zespół podany przez nauczyciela. Będzie to prawdopodobnie Przedmiot i nazwa klasy.
6. W długim granatowym oknie pośrodku kliknąć Dołącz.
7. W następnym oknie pośrodku kliknąć Dołącz teraz.
8. Jeżeli nie widać obrazu z kamery to sprawdzić na środkowym pasku z białą słuchawką na czerwonym tle czy kamera jest włączona